Realizując treści zadań innowacji
pt: „Przedszkolaki kodują. Nauka programowania”, dzieci z grupy 5”a” doskonaliły umiejętność kodowania i dekodowania wykorzystując
„Logiczne drzewo”. Zabawy polegały na klasyfikowaniu ilustracji według
ustalonych kryteriów np. liczby głosek, sylab, usłyszanej głoski w nagłosie lub
wygłosie, dopasowywaniu ilustracji do poszczególnych pór roku. Dzieci dzięki
tym ćwiczeniom utrwaliły wiedzę na temat charakterystycznych cech pór roku,
doskonaliły analizę i syntezę sylabową i głoskową wyrazów, rozwijały
spostrzeganie wzrokowe, orientację w przestrzeni, rozwijały umiejętność
wnioskowania, segregowania i klasyfikowania. Wykorzystanie logicznego drzewa
umożliwiło działanie każdemu dziecku. Poprzez stosowanie ciekawych metod pracy,
dzieci aktywniej brały udział w zajęciach, co dało możliwość monitorowania i
obserwowania sposobu wykonywania zadań przez dzieci.
Aleksandra Gołąbek
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz