piątek, 20 listopada 2020

Raz, dwa, trzy - koduj Ty!

W dziecięcym świecie kody spotyka się równie często, co w świecie dorosłych, np. każdy posiada swój unikalny kod, czyli własne imię i nazwisko, każda grupa przedszkolaków funkcjonuje pod własną nazwą „Biedronki”, „Misie” „Jeżyki „Smerfy” „Żabki” „Motylki”; placówka przedszkolna oraz ulica, przy której się znajduje, także mają swoje nazwy. Jeżeli kody i kodowanie to nasza codzienność, to zabawy przedszkolaków, które zawierają elementy kodowania, także należy uznać za naturalne. Kody odnajdziemy w każdym rodzaju aktywności dziecięcej. Przykłady można mnożyć. Grupa 5 – latków w  listopadzie rozpoczęła cykl zajęć wynikających z realizacji Innowacji Pedagogicznej „Przedszkolaki  kodują. Nauka programowania w przedszkolu” działaniami pt.:"Koduję i rysuję - kodowanie z kartą pracy". Kodowanie kolorami, literami, cyframi to dla dzieci prawdziwa przyjemność, zajęcia nie sprawiają im trudności. Kiedy przeszliśmy stopień wyżej, znów wróciliśmy na dywan, stworzyliśmy najprostszą planszę „w kratkę „ i wspólnie za pomocą „narzędzi” zaprowadziliśmy królika do marchewki, jabłko do jabłoni, kurę do kurnika… Karteczki ze strzałkami przydają się dzieciom do wykonywania ruchów na kratownicy, kiedy ich zadaniem jest osiągnięcie określonego celu. Podobnie bawiliśmy się z kostką do gry, aby dzieci mogły zrozumieć na czym polega zadanie kolejnej karty pracy. Wyrzucona ilość oczek na kostce oznacza ilość liczmanów do kolorowania. Wyżej wymienione działania
 pomagają organizować przestrzeń do nauki poprzez zabawę, ćwiczą pamięć, koncentrację, spostrzeganie. Rozwijają umiejętności rozwiązywania problemów, logicznego myślenia, ćwiczenia orientacji w kierunkach .Uczą cierpliwości, logiki i strategii działania.



 


 

 

 

 

 

 

 

                 

                                  więcej zabaw z kodowaniem tutaj

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz