Małgorzata Obara
środa, 24 lutego 2021
Kodowanie z sercem czyli zabawy z emocjami
W
okresie przedszkolnym wszystkie emocje dziecka są ważne, każda z nich uczy je
czegoś nowego. Pozytywne motywują go do działania, a negatywne stanowią coś w
rodzaju mechanizmu obronnego. Rozwój emocjonalny dziecka zakłada bowiem naukę
rozróżniania i selekcji emocji. Dziecko musi wiedzieć, jakie zachowania
emocjonalne są dobre, a jakie złe. Realizując zagadnienia ujęte w innowacji
pedagogicznej „Przedszkolaki kodują. Nauka programowania w przedszkolu”,
próbujemy wspólnie z dziećmi pobawić się w kodowanie nawiązując do emocji.
Zaczęliśmy od przyporządkowania różnych sytuacji bądź zachowań do twarzy dzieci
ujętych na tablicy dydaktycznej. Były buźki roześmiane, smutne, zawstydzone, wystraszone,
złe a nasze przedszkolaki gotowe na nowe wyzwania. Wspaniale poradziły sobie z
rozpoznaniem danej emocji i dopasowaniem jej do konkretnej mimiki twarzy. Następnie
zajęliśmy się rozkodowaniem obrazu,
który był dla dzieci niespodzianką. Dzieci kolejno kręciły wskazówką,
wypowiadały się w jakim nastroju jest „emotka” , którą wylosowali i odkrywali
podobną na planszy. Kiedy wskazówka wylosuje “?”, odkrywają dowolny kartonik i
mówią, w jakim są teraz nastroju. Gdy udało się wspólnie odkryć całą planszę –
dzieci widzą serce, specjalnie dla nich zakodowane. Próba połączenia zabawy
symbolami i aktywności gdzie można odróżniać
i nazywać emocje okazała się wspaniałą zabawą z elementami logicznego
myślenia, spostrzegania wzrokowego i słuchowego oraz dobrej współpracy.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz