Od najdawniejszych czasów wiosna była symbolem odradzającego się cyklu życia, dlatego nasi przodkowie uważnie wypatrywali pierwszych oznak, które zwiastowały jej nadejście. Pierwsza jaskółka na niebie czy pierwsza wiosenna burza były czytelnymi znakami, że przyroda budzi się do życia i można hucznie świętować nadejście wiosny. W minionym tygodniu przedszkolaki ze wszystkich grup wiekowych realizowały tematykę zajęć związanych właśnie z nadchodzącą wiosną. Poznaliśmy mnóstwo piosenek i wierszyków; dowiedzieliśmy się jakie zmiany zachodzą w przyrodzie podczas przedwiośnia (ocieplenie, opady deszczu, większa aktywność zwierząt, budowanie gniazd, budzenie się owadów, budzenie się zwierząt, które przespały zimę, pojawienie się pierwszych wiosennych kwiatów). Obserwowaliśmy zjawiska pogodowe. Przypomnieliśmy sobie, do czego służą różne części garderoby oraz na jaką pogodę są odpowiednie, zakładaliśmy hodowlę fasoli i rzeżuchy. Staraliśmy się poznać wiosnę różnymi zmysłami – poprzez kolory, zapachy (zapach ciepłego wiatru, padającego deszczu, kwitnących kwiatów, drzew, krzewów, świeżej ziemi, ), dźwięki (gwizdy szpaków, kosów, śpiew słowików, bociani klekot, rechotanie żab, szum wiosennego deszczu) i smaki (świeże nowalijki: ogórki, koperek, dymka, szczypior, sałata, rzodkiewka). Przypomnieliśmy sobie, jak wyglądają ptaki: bocian, kos, kukułka, jaskółka, czapla, skowronek, próbowaliśmy naśladować odgłosy oraz sposób poruszania się niektórych z nich. Rozmawialiśmy o tym, jakie ptaki wracają do nas wiosną.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz