„Jeśli umiecie diagnozować radość dziecka i jej natężenie, musicie dostrzec, że najwyższa jest radość z pokonanej trudności, osiągniętego celu, odkrytej tajemnicy. Radość triumfu i szczęście samodzielności, opanowania i władania.”
Janusz Korczak
Nie istnieje jednoznaczna recepta na to, aby szybko zintegrować grupę przedszkolną. Adaptacja w dużej mierze zależy od cech osobowościowych dziecka, a także od danej sytuacji. W pierwszych tygodniach pracy starałyśmy się o to, by maluszki polubiły przedszkole. Była to dla nasz wszystkich nauczycieli, rodziców, pracowników przedszkola bardzo trudny okres. Uczyłyśmy dzieci zasad bezpieczeństwa i zasad współdziałania w grupie. Przyzwyczajałyśmy dzieci do rytmu dnia przedszkola. W miłej i przyjaznej atmosferze prowadzone były zabawy i zajęcia mające na celu zintegrowanie dzieci, współdziałanie, wyrabianie poczucia współodpowiedzialności. Dzieci, które często chorowały lub z innych przyczyn wykazywały słabą frekwencję, znacznie wolniej adaptują się w nowym środowisku. Obecnie dzieci dobrze czują się w przedszkolu, chętnie uczestniczą w zabawach i w zajęciach, szczególną przyjemność sprawiają im zajęcia ruchowe, chętnie podejmują działalności plastyczne. Dzieci potrafią dostosować się do zasad panujących w grupie.
Martyna Pożoga
zabawy i zajęcia adaptacyjne tutaj
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz