Wiek przedszkolny to bardzo ważny czas w życiu dzieci. W okresie tym intensywnie kształtują się procesy umysłowe, uczuciowe oraz tworzą się stałe nawyki. To doskonały czas na to, by rozbudzać w dzieciach potrzebę obcowania z książką. Na początek wystarczy, byśmy pozwolili dziecku poczuć radość słuchania. Wiedza i doświadczenia zgromadzone na tym etapie zaowocują w dorosłym życiu.
Dziecko, któremu codziennie czytamy czuje się ważne i kochane.
Buduje to jego mocne poczucie wartości, które wpływają na jakość jego życia. W
dobie telewizorów, smartfonów, konsol, gier komputerowych wspólne czytanie jest
alternatywą na spędzanie czasu wolnego.Chroni także dziecko od uzależnienia od
tych form rozrywki. Jeżeli dziecko nie zaspokoi podstawowych potrzeb
wynikających z wrodzonej ciekawości świata dzięki książce – zwyciężą groźni konkurenci czytania – film i telewizja.Większość dzieci wychowuje się w
kulturze telewizyjnej i internetowej. Program telewizyjne są obecne w ich
życiu od najmłodszych lat.
Dziecko ogląda gotowe obrazy, lecz nie motywuje go
to do twórczego działania. Na szczęście książka w dalszym ciągu jest istotnym
źródłem uczenia się. Ogromną rolę odgrywają w tym procesie rodzice,
nauczyciele, opiekunowie jako osoby wspomagające wszechstronny rozwój dziecka.
Literatura
dziecięca w pracy wychowawczej przedszkola ma bardzo istotne znaczenie, dlatego
też nasze przedszkolaki włączyły się do IV Międzynarodowej edycji VIII
Ogólnopolskiej akcji bicia rekordu w liczbie osób czytających na przerwie
pt.”Przerwa na czytanie”. Wydarzenie to odbyło się w ramach Międzynarodowego
Miesiąca Bibliotek Szkolnych oraz Kampanii społecznej „Cała Polska czyta
dzieciom”
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz