Woda - życiodajna substancja - bezbarwna,
bezwonna, pozbawiona smaku i kalorii, niezbędna do życia wszystkich istot
żywych: ludzi,
zwierząt i roślin. Takie hasło przewodnie towarzyszyło przeprowadzonym
zajęciom badawczym w grupie sześciolatków. Poprzez zaprezentowane
eksperymenty wyjaśniono dzieciom: w jaki sposób woda krąży w
przyrodzie, dlaczego tworzy krople i skąd się bierze deszcz. W trakcie
zabaw
badawczych dzieci nie tylko w przystępny i intrygujący sposób poznawały
właściwości fizyczne
wody, ale także uczyły się logicznie rozumować i
wnioskować. Udział w zabawach obrazujących różne stany skupienia wody,
zatapialność przedmiotów, mieszanie się cząsteczek płynów o różnej gęstości i
rozpuszczalność substancji dostarczył im wielu wrażeń Ta forma zajęć bardzo się
spodobała gdyż pobudziła ich ciekawość poznawczą i zachęciła do samodzielnych
obserwacji zjawisk zachodzących w przyrodzie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz