Zabawy z kodowaniem są pełne radości, otwierają umysły, rozwijają umiejętności logicznego myślenia,
rozumowania i wnioskowania. Kształcą wyobraźnię i
kreatywność dzieci. Zachęcają je do działań grupowych, dzięki czemu
dzieci rozwijają się społecznie.
Czas, który dzieci spędzają w przedszkolu, pozwala im polubić kodowanie,
traktować zabawy z nim jako naturalną część edukacji i wychowania.
Dla efektywnej realizacji procesu wychowawczego bardzo ważną cechę zabaw z elementami kodowania stanowi fakt, że trudności, które mogą pojawić się w ich trakcie, są przez dzieci traktowane raczej jako wyzwania, a nie jako problemy czy bariery. Ponieważ w trakcie zabaw z kodami dzieci koncentrują się na wyszukiwaniu rozwiązań, wzrasta ich poczucie własnej wartości, czują się zauważane i doceniane, co w konsekwencji przyspiesza i czyni bardziej efektywnym proces przyswajania przez nie informacji i rozwoju nowych umiejętności.
Realizując innowacje pedagogiczną, grupa 5 – latków podjęła pierwsze próby zabawy z kodowaniem, z ogromną pomocą jeża Anatola. Zaczęliśmy od prostych rytmów z wykorzystaniem darów jesieni; kasztanów, żołędzi, kolorowych liści, szyszek, orzechów oraz jarzębiny, wśród których, nasz nowy przyjaciel wspaniale się odnalazł... Mógł schować się wśród kolorowych liści i podjadać smakołyki.
Kolejnym etapem były zabawy z braćmi i siostrami jeża
Anatola, które dzieci zrobiły z masy solnej i nadały imiona. Każdy jeż dostał
od dzieci przydział smakołyków, niektóre nawet wylądowały na ostrych kolcach jeża.
Powyższe propozycje zabaw wykorzystujących elementy kodowania warto potraktować tylko jako pierwszy krok w wielkiej, pełnej przygód i radości podróży przedszkolaków. Ponieważ dla nich kodowanie równa się świetna zabawa, bawmy się w nie z dziećmi jak najczęściej!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz