wtorek, 27 października 2020

Historia jednej srebrnej kropli

 W październikowe dni dzieci z grupy 6a i 6b uczestniczyły  w zajęciach z Innowacji Pedagogicznej „Poszukuję, badam, odkrywam”. Celem innowacji jest rozbudzanie ciekawości otaczającego świata, nauczenie dzieci prowadzenia obserwacji oraz wspieranie samodzielnych działań twórczych.  Najlepszym sposobem zaspokajania ciekawości dziecka są zabawy badawcze i eksperymenty o charakterze badawczym. Tematyka zajęć zachęca przedszkolaki do podejmowania właśnie takich działań. Dzieci miały okazję poznać bliżej dwa zjawiska pogodowe i znaleźć odpowiedź na pytania: jak powstaje tęcza? oraz jak powstaje  deszcz? Wspaniałą zabawą okazało się tworzenie własnej tęczy z  kolorowych cukierków oraz udział w doświadczeniu powstania tęczy w szklance z użyciem tęczowych kolorów.  Z pomocą opowiadania „Historia jednej srebrnej kropli” dzieci dowiedziały się jak powstaje deszcz oraz w jaki sposób odbywa się krążenie wody w przyrodzie. Aby pomóc  w zrozumieniu tego procesu ,wychowawczynie wykonały doświadczenie z gotującą się wodą i talerzykiem. Podczas obserwacji dzieci zauważyły parę wodną unoszącą się do góry – parowanie a następnie zamianę pary wodnej w krople wody - skraplanie na talerzyku. Ponadto poprzez samodzielne doświadczenia dzieci mieszały różne substancje w wodzie – zauważając, że nie wszystko w wodzie się rozpuszcza. Na koniec wykonały twórcza pracę  indywidualnego deszczu w woreczku z zachowaniem procesu obiegu wody w przyrodzie - angażując w domu swoje rodziny dalej bawiły się w eksperymentowanie z parą wodną  i skraplaniem.

                                                                                            Małgorzata Twardowska, Aleksandra Gołąbek


 



 

 

                                                      więcej zabaw badawczych tutaj

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz