Każdy
z nas lubi szybkie zabawy edukacyjne z wykorzystaniem najprostszych domowych
przedmiotów, z których można wyczarować niezwykle rozwijające pomysły i
kombinacje. Idąc tym tropem postanowiliśmy z dziećmi wykorzystać kolorowe
kubeczki aby świetnie się bawić, uczyć oraz realizować kolejny etap Innowacji
Pedagogicznej „Przedszkolaki kodują. Nauka programowania w przedszkolu”. Już samo
układanie ćwiczy motorykę małą, koncentrację i cierpliwość. Okazuje się, że
układanie piramid z kubeczków może być niezłym wyzwaniem nie tylko dla dzieci
ale i dla dorosłych. Wspaniałym pomysłem dla naszych małych konstruktorów
okazał się właściwy wzór do „zakodowania”,
gdzie stworzona legenda pozwoliła ułożyć
dzieciom piramidę ale tym razem zupełnie w innych kolorach. Ostatnie zadanie
dotyczyło wyboru właściwego koloru kubeczka ale tym razem zakodowanego cyfrą.
Umiejętności związane z kodowaniem i myśleniem komputacyjnym towarzyszą nam
nieustannie w codziennym życiu. Dlatego też warto poświęcić im nieco uwagi. Nauka
programowania niekoniecznie zakłada użycie komputera czy innego sprzętu
elektronicznego. Coraz bardziej popularne stają się aktywności bez prądu, przy
użyciu chociażby kolorowych kubeczków można bardzo skutecznie rozwijać wśród dzieci
umiejętności analizy problemu,
formułowania rozwiązań, tworzenia instrukcji, myślenia sekwencyjnego, wcielając
ich w role operatora i wykonawcy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz